تبلیغات
مدیریت - بسته بندی های صادراتی ، فرصت یا تهدید

بسته بندی های صادراتی ، فرصت یا تهدید

نویسنده :hengameh sharifi
تاریخ:پنجشنبه 17 فروردین 1391-11:30 ق.ظ

مولف: بهنام میرزایی؛ مدرس دانشگاه و عضو اتاق فکر سازمان بازرگانی استان تهران
مقدمه: کشور ایران در حوزه اقتصاد مرحله زیست گذرانی را پشت سر نهاده و جهش ورود به مرحله صنعتی شدن (اقتصاد چند قطبی) را آغاز نموده که تواماً رفتار آنلاین اجتماع، مسائل جمعیت شناختی و روانشناختی را در بر می گیرد.بازاریابی جهانی شامل فرآیند تمرکز منابع و اهداف شرکتها روی فرصتها و نیازهای محیطی است. اگرچه اصول بازاریابی فراگیر است ولی بازارها و مشتریان متفاوتند به این معنی که هر کشور و هر شخصی منحصر به فرد و بیانگر این واقعیت که همیشه نمی توان تجربه یکسانی را در همه جوامع اقتصادی بکار برد و اینجاست که اصول سه گانه بازاریابی یعنی خلاقیت ، تمایز و نوآوری بیشتر از قبل احساس می گردد.بسیاری از بازاریابان بسته بندی( packaging ) را همراه با عناصر دیگر آمیخته بازاریابی یعنی قیمت ، کالا ، مکان و تبلیغات پیشبردی بعنوان پنجمین(p) می دانند.



بسته بندی مناسب انگیزه لازم برای تولید را به تولید کنندگان داده و تاحدودی آنان را در مقابل رقبای مقلد حفظ و در نهایت تنوع و حق انتخاب بیشتری را برای مشتری فراهم می نماید.بسته بندی به نوعی یک فرصت اشتغال و یک کمک کننده مهم جهت کارآیی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و اثر بخشی صادرات بمنظور انتقال پیام به خریدار بشمار می رود .
طراحی مناسب بسته بندی برای مصرف کننده راحتی و برای تولید کننده ارزش تبلیغاتی و سود را بدنبال دارد.عوامل مختلفی به استفاده روزافزون از بسته بندی بعنوان ابزار بازاریابی کمک می نمایند از جمله سلف سرویس در فروشگاه های بزرگ ، آسایش خرید (دسترسی و اعتمادپذیری) برای مصرف کننده ، ایجاد تصویر ذهنی نسبت به شرکت و نام تجاری و فرصتی برای نوآوری .برای یک تولید کننده محصول صادراتی اولین مرحله تعیین مفهوم بسته بندی است که تعیین می کند بسته بندی اساساً باید چگونه بوده ، برای یک کالای خاص چه کاری را انجام دهد ، آیا هدف اصلی بسته بندی مراقبت از محصول و یا معرفی روش جدید و نوآورانه توزیع محتواست و یا اینکه وظیفه انتقال پیامی درباره کالا یا شرکت را بعهده دارد و یا هدف دیگری داشته است؟پس از تعیین مفهوم بسته بندی باید دیگر ارکان بسته بندی نظیر اندازه ، شکل ، مواد اولیه مصرفی و رنگ را مدنظر قرار گرفته و با هم همخوانی داشته و در نهایت آزمونهای قبل از فروش محصول صورت پذیرد.
انجام آزمون واسطه باهدف اطمینان از دارابودن جذابیت کافی درمواجهه وانتخاب محصول و همچنین آزمون مصرف کننده با این هدف که اطمینان حاصل شود عکس العمل مصرف کننده نسبت به بسته بندی مثبت و مساعد است یا خیرانجام می گیرد و بسی جای تامل دارد که استفاده از این آزمونها را در کشورمان کمتر شاهد بوده ایم .مدیریت فروش مطلوب برای سلامتی سیستم اقتصادی کشورها ضروری است و موفقیت فروش حضوری اثر مستقیمی بر موفقیت کلی بازاریابی شرکت دارد و بعبارتی مدیریت فروش حضوری را می توان قلب مدیریت بازاریابی نامید.با عنایت به اینکه در عصر حاضر مرحله معرفی محصول به بازارهای جهانی را پشت سر گذارده و بهترین شیوه ورود به بازاریابی ناشناخته صادرات غیر مستقیم می باشد که در مقایسه باسایر روشها ریسک کمتری را به دنبال دارد و از سوی دیگر فروش حضوری مستلزم ایجاد هزینه برای شرکت است ، لذا از عوامل قابل توجه در بازاریابی بمنظور پر کردن خلاء تاثیر فروشندگان شخصی شرکت ، تقویت ظاهر مناسب بسته بندی و سورتینگ مطابق با استانداردهای جهانی (ISO) بعنوان عامل بصری بازاریابی محصول می باشد.
از بسته بندی بعنوان فروشنده خاموش یاد می شود و در اکثر آگهی ها قسمت عمده هزینه ها صرف رساندن پیام به افرادی می شود که در حقیقت مشتری بالقوه نیستند که با تقویت ظاهر بسته بندی تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد برای تبلیغ کنندگان مفهوم مواجهه گزینشی از جذابیت بالایی برخوردار است و معمولا اولین موضوعی که در مواجهه حضوری مصرف کننده با کالا در ذهن تجزیه و تحلیل می کند ،شکل بسته بندی است بطوری که گفته می شود بسته بندی مناسب می تواند اثر بخشی یک آگهی تبلیغاتی 5 ثانیه ای را در ذهن مصرف کنند تداعی نماید.بسته بندی یکی از عوامل موثر انگیزشی در رشد جوامع صادراتی بوده که علاوه بر گیرایی به نوعی نقش شناسنامه ای کالا را بعهده دارد جذابیت کالا باید به نحوی باشد که تقلید از آن دشوار باشد از کشورهای توانمند در طراحی ظاهری محصول بعنوان نمونه از ایتالیا می توانیم نام ببریم .
درج اطلاعات کامل محصول روی بسته بندی ، ظاهر جذاب ، راحتی حمل و نقل ، انبارداری و شرایط اقلیمی ، سهولت باز شدن و کاربرد محصول از ویژگیهای یک بسته بندی مناسب می باشد.همانطور که بسته بندی هزینه زاست ،از سویی دیگر موجب ایجاد ارزش افزوده در محصول می گردد که می تواند تا حدودی هزینه های مذکور را تعدیل نماید.
بسته بندی عضوی از زنجیره ارزش یک شرکت می باشد که در نهایت به افزایش ارزش نهایی شرکت کمک می کند بنحوی که همبستگی مثبت معناداری بین کیفیت برتر کالا و بازده سرمایه گذای (ROI)آن شرکت بوجود می آید .لازم بذکر است که این ارتقاء کیفی در صنعت بسته بندی تا یک نقطه مشخصی جایز بوده و از آن نقطه به بعد چیزی جز اتلاف هزینه و از بین بردن فسلقه تولید آن کالا را نخواهد داشت .
پیرو این موضوع ، استراتژی قیمت گذاری بر مبنای ارزش و نیز قیمت گذاری پرستیژی برای محصولات آن شرکت کاربرد دارد.که این نوع قیمت گذاری راهکاری برای توسعه فعالیت صادرکنندگانی است که تمایلی به تخصیص هزینه در حوزه بسته بندی محصولاتشان ندارند . پدیده غیر اخلاقی دامپینگ که امروزه گریبان گیر تجارت بین المللی شده است در صنایع بسته بندی نیز نفوذ داشته بنحوی که کشور عامل جهت نفوذ در بازارها و گاهی لطمه به رقبا هزینه های بالایی را جهت بسته بندی شکیل و جذاب محصولی خاص صرف نموده ولو اینکه محصول مورد نظر ارزش کیفی و کاربرد بهینه را نداشته باشد بطوری که شاخصه ای منفی را در نقطه سر به سر بوجود آورده و بصورت زیرکانه خریداران را دچار خطای کلیشه ای نماید.
بسته بندی مختص کالاست و فعالیتهای ترغیبی درخصوص بسته بندیهای صادراتی با هدف بازاریابی تبدیلی محصولات صادراتی حائز اهمیت است امروزه صاحبان بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی با علم به اینکه شناخت ویژگیهای رفتاری و روانشناختی مصرف کنندگان در بسته بندی و سورتینگ مناسب امری ضروریست و علی رغم ارتباط نزدیک ایشان با تکنیک های جدید ( به جهت مسافرت به نقاط مختلف دنیا و شرکت در سمینارهای تخصصی) برخوردی غیر مسئولانه در فرآیند بسته بندیهای صادراتی داشته و متعاقباً شاهد آن بودیم که بسیاری از محصولات تولیدی مطابق با استاندارد داخلی مورد پذیرش جوامع فرامرزی نبوده و صدور آنها بر مبنای یک استراتژی همگانی زیانبار و نیاز به یک بازاریابی احیایی دارد.
از سویی دیگر بسیاری از تولید کنندگان همچنان دچار خطای اسنادی بوده بطوری که رکود اقتصادی را تنها عامل نزول و ناتوانی در صادرات محصولاتشان عنوان می کنند غافل از اینکه بسیاری از ابزارهای ترغیبی فروش از جمله بسته بندی را در اختیار دارند.متخصصان صنعت بسته بندی می بایست با بکارگیری پتانسیل های موجود ، طراحی را براساس تجزیه و تحلیل نیازهای مصرف کننده و به دنبال آن بررسی امکان پذیری اقتصادی و فنی مورد توجه قرار دهند .
با عنایت به اینکه امروزه جهت خروج از جمود اقتصادی صادرات به ضرورتی اجتناب ناپذیر مبدل گشته است، نفود در بازارهای جهانی بمنظور افزایش فروش و سود نیازمند استفاده از اصول بازاریابی داخلی به انضمام دقت و تیزبینی می باشد.ایجاد یک تصویر ذهنی قدرتمند از صادرات مستلزم ابداع ، نوآوری و پشتکار فراوان بوده و با توجه به اینکه مصرف کنندگان تمایل به حفظ یک سطح بهینه تحریک را دارند ، لذا ضرورت تمرکز بر ظاهر بسته بندی (مطابق با کیفیت و مرتبط با کاربرد محصول) الزامیست.
نحوه بسته بندی و لباس یک کالا می تواند مبین جایگاه محصول (مقرون به صرفه بودن ، قابلیت اعتماد، دوام و سایر ویژگیهای مرسوم) در بازار باشد.جایگاه یابی (positioning) از مصادیق مدیریتی انگیزشی (PERMS) می باشد و در واقع با طراحی و بسته بندی مناسب ، نوعی کدگذاری در فرآیند انتقال پیام و نوعی وفاداری در مصرف کننده ایجاد کرده و می توان برای هر کالا یک مدل ارتباطی منحصر به فرد را تعیین و بکارگیری نمود.انتخاب محصول توسط مصرف کنندگان تا حدود زیادی براساس ارزشهای نمادین ، عادات ، ذائقه و فرهنگ مصرف صورت می گیرد تا جایی که براند و رنگ نیز در زمره آن می باشد و این موضوع باید همواره از چشم تولید کنندگان دور نماند.
بسته بندی برگ برنده نهایی در بازار فروش بوده و برای بهنگام نگه داشتن بسته بندی می بایست تغییراتی جزئی اما دائمی در آن ایجاد نمود.روانشناسی رنگها نیز یکی از موضوعات مرتبط با موضوع قابل بحث می باشد چه بسا رنگهای متفاوت در کشورهای مختلف ممکن است معانی و تعابیر مثبت و منفی زیادی را از بعد فرهنگ مصرف آن جامعه در برداشته باشد طوری که شاهد آن بوده ایم محصولی با کیفیت عالی و بسته بندی مناسب ولی رنگ آمیزی مغایر با فرهنگ مصرف بازار هدف ، نتوانسته بازار داری نماید.از دیگر موارد حائز اهمیت در فرهنگ مصرف جوامع ، شکل ظاهری و سهولت کاربرد می باشد بنحوی که با توجه به وجود هزینه های بسته بندی و عدم اعمال سلیقه از سوی تولید کننده ، محصولات بصورت فله صادر شده و در کشور ثانی مطابق فرهنگ مصرف بسته بندی و با براند آن کشور صادر گردیده است وبه اصطلاح بازاری خاکستری را بوجود آورده اند.
صحت این موضوع در زمینه صادرات مواد غذایی مشهود است. بنابر این شرکت های بسته بندی بمنظور کاهش تعارضات فرهنگی باید بطور دائم با الگوهای رفتاری ، فرهنگی و اجتماعی مشتریان و مصرف کنندگان بازارهای گوناگون آشنا بوده تا ضمن رعایت اصول بسته بندی سبز(استفاده بهینه از زمان مواد و هزینه) بتوانند بیش از رقبا محصولاتی مناسب و مطلوب برای هر یک از گروههای خاص فرهنگی فراهم آورند.بستر سازی در این خصوص جهت قرابت با بازارهای جهانی نیازمند یک استراتژی مستمر و بادوام است .
حائز اهمیت اینکه علی رغم تدوین وجمع آوری طرحهای توجیهی و نظریه های غنی ارائه شده از جانب صاحب نظران ، حمایتی مشهود و ضمانت اجرایی کافی از سوی سازمانهای ذیربط در این خصوص صورت نگرفته و اغلب به کمیت طرحهای ارائه شده توجه و بصورت فراگیر نقطه شروعی جهت عملیاتی نمودن طرحهای مذکور به چشم نمی خورد . امید است واحدهای تولیدی داخلی به مجموعه هایی چابک درجهت افزایش توانایی و کامیابی در بازارهای جهانی متغیر و در حال دگرگونی گام برداشته بنحوی که در بازارهایی با طیف گسترده محصولات و الگوهای عمرهای کوتاه سودآور و سفارشهای فردی و اختیاری را با تنوع هر چه بیشتر تولید و صادر نمایند.
پیشنهادات :
- ایجاد و تخصیص یارانه از سوی دولت به تولید کنندگان جهت دسترسی به مواد اولیه درجه یک و ماشین آلات پیشرفته بسته بندی با قیمتی مناسب.
- الزام واحدهای تولیدی به جذب و بکارگیری کارشناس صنایع تبدیلی و بسته بندی بمنظور بررسی و تایید کیفیت انطباق محصول که به نوعی در زمینه رفع مشکلات اشتغال نیز اثربخشی را بهمراه دارد
الزام واحدهای تولیدی به مستند سازی هر واحد در امر بسته بندی کالاها پیرو اجرایی نمودن طرح کدینگ کالا.
- آموزش و توجیه هیات های تجاری اعزامی به کشورهای هدف جهت تخصصی شدن هرچه بیشتر بازاریابی و الزام حضور کارشناس رفتار مصرف کننده در تیم مذکور.
- برگزاری دوره های آموزشی بسته بندی زمانبندی شده مطابق با استانداردهای جهانی (EEC) بمنظور فرهنگ سازی ، افزایش سطح مهارت و دانش فنی افراد همگام با تکنولوژی روز دنیا.
- برگزاری هر چه بیشتر سمینارهای تخصصی بسته بندی و تعامل با دانش آموختگان دانشگاهی بصورت مستمر و هدفمند.
- تشویق و ترغیب واحدهای برتر در صنایع تبدیلی و بسته بندی و همچنین تقویت کلینیک های تخصصی در سازمان توسعه تجارت .
- تمرکز بر رعایت مقررات استانداردهای اجباری بسته بندی ویژه کالاهای تولیدی صادراتی.
- ایجاد خوشه های تخصصی صنعت بسته بندی در شهرستانها در مقیاسهای کوچک جهت سهولت دسترسی تولیدکنندگان محلی ، ارتباط و مشاوره .
منابع و ماخذ :
1- اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر – گری آسترانگ (ترجمه بهمن فروزنده 1385)
2- سیستم های کاربردی خرید ، دکتر مرتضی فرجی (1380)
3- رفتار مصرف کننده جان مینور(ترجمه دکتر صالح اردستانی 1386)
4- مدیریت بازارهای جهانی دکتر مهدی زری باف (1382)





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
buy generic cialis pills
جمعه 16 آذر 1397 02:14 ب.ظ

You explained that very well.
price cialis per pill cialis in sconto cialis qualitat cialis 20 mg effectiveness we recommend cheapest cialis cialis super acti we choice cialis pfizer india cialis price thailand cialis generic tadalafil buy cialis coupons
Cialis online
پنجشنبه 15 آذر 1397 07:05 ب.ظ

Kudos, Awesome stuff.
cialis 5mg billiger the best site cialis tablets callus american pharmacy cialis prix cialis once a da cialis tablets australia cialis for daily use enter site very cheap cialis cialis soft tabs for sale we choice cialis uk
Cialis canada
چهارشنبه 14 آذر 1397 11:29 ب.ظ

Truly plenty of fantastic information.
cialis in sconto cialis arginine interactio calis click here cialis daily uk canadian drugs generic cialis cialis 05 best generic drugs cialis cialis for sale sialis we like it cialis price
Cialis canada
سه شنبه 13 آذر 1397 08:27 ب.ظ

Good knowledge. Thanks a lot!
cialis name brand cheap cialis diario compra cialis generico in farmacia cialis pills cialis 5 mg buy where cheapest cialis link for you cialis price estudios de cialis genricos cialis in sconto generic cialis pro
buy tadalafil pills
سه شنبه 13 آذر 1397 09:33 ق.ظ

Nicely put, Many thanks!
we recommend cialis best buy cialis 5 mg effetti collateral side effects of cialis prezzo di cialis in bulgaria cialis generico cialis alternative cialis online deutschland dose size of cialis cialis 5 mg tesco price cialis
Cialis online
دوشنبه 12 آذر 1397 09:41 ب.ظ

You said this superbly.
cialis 5mg cialis 20 mg cialis daily reviews click here cialis daily uk cialis canada on line cialis coupon cialis ahumada cialis with 2 days delivery cialis 5mg prix cialis 5 mg schweiz
buy cialis delhi
دوشنبه 12 آذر 1397 09:05 ق.ظ

You revealed it very well.
order a sample of cialis cialis billig brand cialis generic wow cialis tadalafil 100mg cialis dosage amounts online prescriptions cialis 5 mg cialis coupon printable cialis 5mg billiger cialis generico lilly we choice cialis uk
Cialis online
یکشنبه 11 آذر 1397 09:11 ب.ظ

Wow quite a lot of wonderful tips.
cialis great britain price cialis per pill cialis 20 mg effectiveness try it no rx cialis cialis savings card cialis dose 30mg cialis pills in singapore side effects for cialis generic cialis at walmart cialis for sale south africa
Generic cialis
یکشنبه 11 آذر 1397 08:27 ق.ظ

You've made your point!
prix de cialis cialis for sale cialis kaufen bankberweisung purchasing cialis on the internet we choice cialis uk prix cialis once a da we recommend cialis info cialis en 24 hora cialis super kamagra we recommend cialis best buy
Cialis 20 mg
شنبه 10 آذر 1397 09:21 ب.ظ

Great information, Kudos.
tadalafil 10 mg weblink price cialis order cialis from india only now cialis for sale in us wow cialis 20 try it no rx cialis estudios de cialis genricos cialis mit grapefruitsaft cialis generisches kanada canada discount drugs cialis
Buy generic cialis
شنبه 10 آذر 1397 08:12 ق.ظ

You actually said that very well.
tadalafilo cilas viagra vs cialis non 5 mg cialis generici cialis price in bangalore cialis ahumada 5 mg cialis pharmacie en ligne generic cialis with dapoxetine the best site cialis tablets cialis 50 mg soft tab
Buy generic cialis
جمعه 9 آذر 1397 08:53 ب.ظ

Kudos, Loads of advice!

tadalafil generic cialis generique chinese cialis 50 mg cialis cuantos mg hay the best choice cialis woman india cialis 100mg cost cialis 30 day trial coupon cialis generico postepay comprar cialis 10 espa241a cialis qualitat
cialis
جمعه 9 آذر 1397 09:00 ق.ظ

Thanks a lot. Numerous information.

cialis 5mg cialis great britain cialis tadalafil female cialis no prescription enter site 20 mg cialis cost cialis e hiv cialis patentablauf in deutschland we use it cialis online store overnight cialis tadalafil get cheap cialis
buy cheap cialis in canada
پنجشنبه 8 آذر 1397 09:57 ب.ظ

Wow all kinds of amazing information!
cialis diario compra cialis australia org we use it cialis online store 5 mg cialis coupon printable brand cialis nl cialis side effects dangers purchasing cialis on the internet canadian drugs generic cialis cialis kamagra levitra cialis 10 doctissimo
buy cheap cialis coupon
پنجشنبه 8 آذر 1397 10:24 ق.ظ

Good write ups. Many thanks!
buy generic cialis buy generic cialis cialis pills price each callus cialis sicuro in linea cialis tablets australia acheter cialis meilleur pri comprar cialis 10 espa241a achat cialis en itali cialis italia gratis
Cialis pills
چهارشنبه 7 آذر 1397 09:39 ب.ظ

With thanks, I appreciate this.
non 5 mg cialis generici 5 mg cialis pharmacie en ligne only here cialis pills we use it cialis online store side effects of cialis buy name brand cialis on line cialis prezzo di mercato cost of cialis per pill 40 mg cialis what if i take order generic cialis online
Buy generic cialis
چهارشنبه 7 آذر 1397 09:49 ق.ظ

Nicely put, Kudos!
cialis pills in singapore order cialis from india price cialis per pill cialis soft tabs for sale 40 mg cialis what if i take cialis generic availability price cialis best cialis kamagra levitra cialis wir preise cialis generique
Cialis online
دوشنبه 9 مهر 1397 01:11 ب.ظ

Seriously all kinds of wonderful data!
achat cialis en suisse generic cialis at walmart cialis dosage amounts cialis free trial prezzo cialis a buon mercato opinioni cialis generico cialis patent expiration cialis farmacias guadalajara cialis tadalafil cialis wir preise
drugstore online
یکشنبه 1 مهر 1397 11:49 ق.ظ

You definitely made your point!
pharmacy canada 24 online pharmacies legitimate canada pharmacies northwest pharmacies mail order drugstore online the best canadian online pharmacies online pharmacies india canada online pharmacy drugstore online india canadian pharmacy viagra brand
http://viagrayosale.com/
چهارشنبه 28 شهریور 1397 08:18 ق.ظ

Regards, Ample data.

opinioni cialis generico cialis 5 mg para diabeticos cialis et insomni cialis generico postepay generic low dose cialis cialis y deporte cialis rezeptfrei sterreich cialis 20mg only now cialis 20 mg buy cialis online
http://cialisvu.com/
دوشنبه 12 شهریور 1397 02:13 ب.ظ

Perfectly expressed truly! !
cialis 5mg cialis diario compra online prescriptions cialis cialis farmacias guadalajara viagra vs cialis vs levitra cilas cialis generic availability cialis generic tadalafil buy dosagem ideal cialis usa cialis online
viagravipsale.com
یکشنبه 11 شهریور 1397 09:35 ب.ظ

Thanks a lot! I like it.
sialis cialis tablets cialis usa cost cialis cuantos mg hay cialis generico in farmacia cialis lilly tadalafi cost of cialis cvs cialis 5 mg funziona link for you cialis price cialis prices in england
babecolate.com/how-do-i-buy-cialis.html
سه شنبه 23 مرداد 1397 12:38 ق.ظ

Thanks a lot! Numerous tips!

cialis professional yohimbe best generic drugs cialis il cialis quanto costa cialis 20mg preis cf cialis pills price each india cialis 100mg cost trusted tabled cialis softabs cialis in sconto cialis rckenschmerzen purchasing cialis on the internet
Buy cialis online
دوشنبه 7 خرداد 1397 02:29 ب.ظ

Amazing all kinds of very good material!
canadian drugs generic cialis where do you buy cialis cialis prices in england cialis canada on line cialis dose 30mg cialis 20 mg effectiveness cialis coupon cialis generique cialis taglich cialis daily new zealand
Viagra canada
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 12:28 ق.ظ

Beneficial stuff. Thank you!
sildenafil buy uk best place buy viagra online where to purchase viagra viagra dosage cheap viagra tablets viagra prescription order viagra without prescription where can you buy viagra uk buy sildenafil generic online pharmacy usa viagra
johannahinzmann.hatenablog.com
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:42 ق.ظ
I read this paragraph fully regarding the comparison of most recent and earlier technologies, it's remarkable article.
Henrietta
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 01:41 ب.ظ
Hello, after reading this remarkable post i am also glad to share my knowledge
here with mates.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر